სამოდელო გაკვეთილი

1 .გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა
საგანი-ინგლისური ენა
კლასი : პირველი

1.    სახელი და გვარი
თამარი კეკელია
2.    თემის სახელწოდება
we opened the door of an English language ‘’ - ჩვენ გავაღეთ ინგლისური ენის სამყაროს კარი
              3.  გაკვეთილის
სასწავლო მიზნები


დაწყებითი საფეხურის ინგლისური ენის პროგრამის შინაარსი
1. სამეტყველო ფუნქციები

1.1.       სოციალური ურთიერთობები
1.2.       ინფორმაციის გაცვლა
1.3.       აღწერა/დახასიათება
1.4.       შეფასება
1.5.       სურვილის გამოხატვა
1.6.       გრძნობები/შეგრძნებები
1.7.       დროში ორიენტირება
1.8.       სივრცეში ორიენტირება
1.9.       ნებართვა
1.10.   ინტერაქცია საკლასო ოთახში

2. ლექსიკა
2.1    ინდივიდი
2.2    ინდივიდის გარემოცვა
2.3    აქტივობები

საგნობრივი შინაარსი -წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:

მოსმენა:
უცხ.დ.I.1. მოსწავლე შეუძლია მასწავლებლის მითითებების გაგება.
უცხ.დ.I.2. მოსწავლე შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული მინიდიალოგების/მონოლოგების გაგება.
უცხ.დ.I.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.
უცხ.დ.I.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
კითხვა:
უცხ.დ.I.5. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობი და ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიული ხატის პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოცნობა.

უცხ.დ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა.

წერა:
უცხ.დ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია ასოების, სიტყვების წერა.

ლაპარაკი


უცხ.დ.I.8. მოსწავლეს
გამომუშავებული აქვს
ელემენტარული
ფონოლოგიური
უნარ-ჩვევები.
უცხ.დ.I.9. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოური ენის
ბგერების, ჟღერადობების,
ინტონაციების აღქმა, მიბაძვა
გამეორება.
 უცხ.დ.I.10. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივ
ინტერაქციაშ მონაწილეობის
მიღება.


კულტურათა დიალოგი: 
უცხ.დ.I.11. მოსწავლე
შეუძლია ინფორმაცი
ამოცნობა კულტურის
სფეროდან, უცხო და
მშობლიურ
სოციოკულტურული
გარემოს შედარება.

 სწავლის სწავლა:
უცხ.დ.I.12. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
უცხ.დ.I.13. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.

4.    სწავლის შედეგები
(მოსწავლეები მოახდენენ შესწავლილი თემების პრეზენტაციას-აქვთ რა განვითარებული  მოსმენის, კითხვის, ზეპირ მეტყველების უნარები- სასწავლო საფეხურთან შესაბამისობაში-)თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:   თითოეული აქტივობა  უნმტკიცებს თითოეულ ინდივიდს ასრებულ ცოდნას, ხორციელდება გონებრივი იერიში- ხდება მათი ცოდნის მობილიზება - მოსწავლეები  ხვეწენ ინდივიდუალური მუშაობის უნარს, ასევე თანამშრომლობენ წყვილებში - (ესალმებიან, იცნობენ, გამოხატავენ სიმპათიას......)
ხდება მეტყველების დახვეწა- პრეზენტირება ,  პატარა სიტყვების ამოკითხვა ხვეწს კითხვის უნარს, ასევე ააქტიურებს მოტორულ ჩართულობას.

საგნობრივი შინაარსი -წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
უცხ.დ.I.1. მოსწავლე შეუძლია მასწავლებლის მითითებების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სათანადოდ რეაგირებს მასწავლებლის მითითებებზე (ადექი, დაჯექი, მოდი დაფასთან, გადაშალე წიგნი და სხვა).
უცხ.დ.I.2. მოსწავლე შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული
 მინიდიალოგების/მონოლოგების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ხმის ტემბრით ამოიცნობს პერსონაჟებს;
·           რეპლიკებს აკავშირებს პერსონაჟებთან;
·           ინტონაციით გამოხატულ ემოციებს უკავშირებს ილუსტრირებულ პერსონაჟთა გამომეტყველებას;
·           ამოიცნობს ნასწავლ სიტყვებს და მათზე დაყრდნობით რეპლიკებსა და წინადადებებს აკავშირებს შესაბამის ილუსტრაციასთან.
უცხ.დ.I.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს და აკავშირებს მას შესაბამის ნახატთან/ ჟესტიკულაციით განასახიერებს/ ხატავს/ მიუთითებს რეალურ საგანზე;
·           ამოიცნობს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს აღწერილი ნიშან-თვისებების მიხედვით (მაგ., წითელი, მრგვალი, დიდი, პატარა) და მიუთითებს/აფერადებს/შემოხაზავს მას;
·           ამოიცნობს კონკრეტულ მოქმედებებს და განასახიერებს, ან მიუთითებს მათ სურათზე (თამაშობს, ხატავს, დახტის და სხვა).

მოსმენის სტრატეგიები                                                                                         
უცხ.დ.I.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას ნაცნობ ვერბალურ თუ არავერბალურ ელემენტებზე დაყრდნობით (ჟესტიკულაცია, სხვადასხვა ტიპის ხმაური, ინტონაცია, ილუსტრაცია).

მიმართულება: კითხვა
უცხ.დ.I.5. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობი და ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიული ხატის პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოცნობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს საკუთარ და თანაკლასელების სახელებს;
·           ამოიცნობს ზეპირმეტყველებაში შესწავლილ და ხშირად გამოყენებულ სიტყვებს;
·           სიტყვათა ჩამონათვალში, ნასწავლ ტექსტში პოულობს წინასწარ მითითებულ ნაცნობ სიტყვებს.
უცხ.დ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ასხვავებს ნაბეჭდ და ნაწერ ასოებს;
·           ასხვავებს მთავრულ და არამთავრულ ნაბეჭდ ასოებს;
·           აკავშირებს ნაბეჭდ ასოებს შესაბამის ნაწერ ასოებთან;
·           დამახსოვრებულ სიტყვებში ამოიცნობს ასოებს/ასოთშენაერთებს და აკავშირებს მათ შესაბამის ბგერებთან;
·           ადარებს ერთმანეთს სიტყვის შემადგენელი ასოებისა და ბგერების რაოდენობას და გამოაქვს სათანადო დასკვნა (მაგ., მეტი ასოა და ნაკლები ბგერა იმიტომ, რომ ერთი ასო არ იკითხება, ან ორი ასო ერთ ბგერად გამოითქმის);
·           დამახსოვრებულ სიტყვებზე დაყრდნობით აანალიზებს სხვა სიტყვებს, ამოიცნობს მათშიანალოგიურ ასოებს/ასოთშენაერთებს და აკავშირებს შესაბამის ბგერებთან;
·           შიფრავს სიტყვებს, მოკლე წინადადებებს.
მიმართულება: წერა
უცხ.დ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია ასოების, სიტყვების წერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აღწერს კონკრეტული ასოს ზედა/ქვედა/შუა ნაწილებს (მაგ., სად არის სწორი ხაზი, რგოლი, რკალი; საით მრგვალდება რკალი; რამდენი რკალია და ა.შ.);
·           ხელის სწორი მოძრაობით გამოსახავს ნაცნობი ასოს ფორმას;
·           ხელის სწორი მოძრაობით რვეულში გამოწერს ანბანის მთავრულ და არამთავრულ ასოებს;
·           იცავს ბადეში ასოს ჩაწერის წესებს (სტრიქონზე განლაგება, ზომა და მოხაზვის მიმართულება);
·           ნაწერიდან ან ნაბეჭდი წყაროდან გადმოწერს იმ სიტყვებს, რომელთა ასო-ბგერების ურთიერთშესაბამისობაც შესწავლილი აქვს.


მიმართულება: ლაპარაკი
უცხ.დ.I.8. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ბგერებს;
·           სიტყვას ყოფს მარცვლებად, მარცვლებს აერთიანებს სიტყვებად;
·           ამოიცნობს და ტაშის დაკვრით ითვლის სიტყვაში მარცვალთა რაოდენობას;
·           მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში ამოიცნობს იმათ, რომლებიც მოიცავს წინასწარ მითითებულ ბგერას/მარცვალს;
·           მარცვლების რაოდენობას წარმოადგენს შესაბამისი რაოდენობის სიმბოლოთი (მაგ., ერთმარცვლიან სიტყვას ერთი რკალით, ორმარცვლიანს - ორი რკალით და ა.შ.);
·           ამოიცნობს სიტყვაში მითითებული მარცვლის ადგილმდებარეობას (დასაწყისში, შუაში, ბოლოში) და სიმბოლურად გამოსახავს მას (მაგ., სამმარცვლიანი სიტყვის გამომხატველი სამი რკალიდან აფერადებს მითითებული მარცვლის შესაბამის რკალს);
·           მოსმენილ წინადადებაში გამოყოფს სიტყვებს;
·           მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში ამოიცნობს იმათ, რომლებიც იწყება წინასწარ მითითებული ბგერით;
·           ერთმარცვლიან სიტყვას შლის ბგერებად, ბგერებს აერთიანებს სიტყვად.
უცხ.დ.I.9. მოსწავლეს შეუძლია უცხოური ენის ბგერების, ჟღერადობების, ინტონაციების აღქმა,მიბაძვა-გამეორება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ასრულებს სიმღერებს;
·            ლექსის/სიმღერის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას(ინტონაციას, მიმიკას, ჟესტიკულაციას, რიტმულ მოძრაობებს);
·           იმეორებს მასწავლებლის მიერ წარმოთქმულ ბგერებს, სიტყვებს, მოკლე ფრაზებს, ენის გასატეხებს;
·           ტექსტის წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაცის, მახვილებს, რიტმულ სეგმენტებს.

უცხ.დ.I.10. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           თითო სიტყვით პასუხობს მარტივ კითხვებს ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით (მაგ., ეს ბურთი რა ფერისაა? – წითელი; სად არის მანქანა? – მიუთითებს შესაბამის ნახატს).

მიმართულება: კულტურათა დიალოგი
უცხ.დ.I.11. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაცის ამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო დამშობლიურ სოციოკულტურული გარემოს შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აკვირდება და ამოიცნობს სასწავლო მასალაში მოცემულ კულტურის, სოციო-კულტურისრეალიებს (ილუსტრაციებში ასახული ზღაპრის, ანიმაციური ფილმების პერსონაჟებ, დროშადა სხვა);
·           პოულობს სასწავლო მასალაში გამოვლენილ კონკრეტულ მსგავსებებსა და განსხვავებებს(საკუთარ სახელებს, ბგერებს და სხვა).

მიმართულება: სწავლის სწავლა
უცხ.დ.I.12. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • უვლის და აწესრიგებს სასწავლო ნივთებს;
  • მოაქვს საჭირო ნივთები;
  • ახერხებს ყურადღების კონცენტრირებას;
  • ცდილობს, დაიცვას დროის ლიმიტი ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.

უცხ.დ.I.13. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ცდილობს დასმული ამოცანების გადაჭრას;
ქმნის რესურსებს და იყენებს მათ 




5.    მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)
·         გაცნობა მისალმება
·         ვცნობთ ასოებს
·         შეგვიძლია თვლა 1-იდან 10-მდე
·         ჩვენ გვიყვარს ხილი
·         ვფლობთ ლექსიკურ მარაგს
·         ფერები
·          საგნების განსაზღვრა-დიდი /პატარა
·         აქტივობები მოტორული უნარების გამოყენება
აქტივობები/ დრო : 1.მისალმება გაცნობა  - Hello ! what’s your name?
                                                                             -Hello !  My name is…….  what’s your name?
                                                                            - Nice to  meet you!
                                                                          -  Nice to  meet you!
მოსწავლეები მუშაობენ  წყვილებში- ესალმებიან ეცნობიან ერთმანეთს-დრო  5 წთ
2 ვიდეო სიმღერა- მოსწავლეები  ასახელებენ ასოებს სიმღერით    დრო -1 წთ
3. მოსწავლეები უყურებენ ვიდეოს რომელის გამოყენებითაც იმეორებენ 1-იდან 10-მდე დათვლას და სხვადასხვა ფერის რიცხვების გამოყენებით ფერებს. შემდეგ ინდივიდუალურად ასახელებენ მასწავლებლის მითითებულ რიცხვს და ფერს- რის შემდეგაც ინდივიდუალურად  ითვლიან 1-იდან 10მდე.  - დრო  ვიდეო 2 წთ  მოსწავლეთა ინდივიდუალური აქტივობა 7 წთ
ჩვენ გვიყვარს ხილი , მოსწავლეები  უყურებენ ვიდეოს სადაც გამოსახულია ხილი, ასახელებენ ხილს და  ახასიათებენ მის ფერს და ზომას დიდი და პატარა
დრო -ვიდეო 2 წთ+ მოსწავლეთა აქტივობა დახასიათება  5 წთ   
 მოსწავლეები უყურებენ ვიდეოს სადაც გამოხატულია მოქმედებები, მოქმედების გამოჩენამდე   იწერება მოკლე სიტყვები რომლებსაც კითხულობენ და ცდილობენ გამოიცნონ  -და განასახიერონ მაგ: სიცილი, დალევა..... დრო-  4 წთ  ( ვიდეო + აქტივობა)

ვთამაშობთ- გამოვიცნოთ-გავიხსენოთ შესწავლილი ლექსიკა- თითოეულ მოსწავლეს აქვს მასწავლებლის როლი რომელმაც უნდა ამოარჩიოს ორი საჩვენებელი ბარათი რომელზეც გამოსახულია შესწავლილი ლექსიკის (სიტყვის )  ამსახველი ობიექტი ან ქმედება -აჩვენებს კლასს და  ეკითხება თუ რა არის ის?მოსწავლეები ინდივიდუალურად და ჯგუფურად პასუხობენ. დრო- 10 წთ
გაკვეთილის ბოლოს ინდივიდუალურად მოსწავლეებს  გადაეცემათ სერთიფიკატები   დრო - 3 წთ

6.    შეფასება
გაკვეთილის განმავლობაში წარმოჩენილი ცოდნის შეფასება:   შექება -სიტყვიერი კომენტარი ,ხოლო  გაკვეთილის დასასრულს- სერთიფიკატების გადაცემა - მასწავლებლის მიერ მომზადებული
ყოველი ინდივიდისათვის.
თვითშეფასება:
მოსწავლეებმა ორგანიზებულად წარმოადგინეს - მოახდინეს პრეზენტაცია შესწავლილი მასალის. გაკვეთილის ბოლო  ნაწილი რომელიც ააქტიურებდა მათ მოტორულ უნარებსა და ასევე მოიცავდა თამაშს იყო უფრო ნაყოფიერი- ვფიქრობ წინარე აქტივობებში  ცოდნის გააქტიურება უნდა ყოფილიყო მსგავს აქტივობებთან ინტეგრირებული.


10. რესურსები

               . საჩვენებელი ბარათები
        . ვიდეო მასალა  (კომპიუტერით ხდება პრეზენტირება)




















No comments:

Post a Comment